Στην πρώτη παρουσίαση μας, φιλοξενούμε το εγχείρημα της μικροζυθοποιίας από τη Θεσσαλονίκη με την επωνυμία ΑΛΗ.
Η ιδέα της πρώτης μικροζυθοποίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη ανήκει στη Λίνα, τον Αντώνη, τον Νίκο και το Θωμά. Οι τέσσερείς τους πήραν μια τολμηρή απόφαση στα χρόνια της κρίσης και έφτιαξαν την μπύρα ΑΛΗ.
Το εγχείρημα τους προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση, μιας και ο χώρος της ζυθοποιίας είναι εξαιρετικά δύσκολος αν λάβει κανείς υπόψιν του, τις ανταγωνίστριες εταιρίες και τους άτυπους νόμους της αγοράς.
Η ταυτότητα των τεσσάρων:
«Είμαστε ο Αντώνης Μουστάκας, ο Νίκος Ρόιδος, ο Θωμάς Ευαγγελόπουλος και, η Λίνα Δόμβρου. Είμαστε φίλοι και συμφοιτητές από τα χρόνια των σπουδών μας στη Θεσσαλονίκη. Ο Αντώνης είναι χημικός και οι υπόλοιποι είμαστε Γεωπόνοι – Τεχνολόγοι τροφίμων

Η ιδέα:
Η ιδέα της Άλη προέκυψε κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών σπουδών μας στην Ολλανδία. Τα ερεθίσματα που πήραμε εκεί ήταν η αρχή για να μας μπει το μικρόβιο! Σιγά σιγά ανακαλύψαμε τους διάφορους τύπους μπύρας, την έννοια και την κουλτούρα της μικροζυθοποιίας, αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε δοκιμάζοντας συνταγές σε επίπεδο σπιτικής ζυθοποίησης, μέχρι που ήρθε και η ιδέα της Άλη.
Η προετοιμασία:
Κατά τη διάρκεια των σπουδών μας, εκμεταλλευτήκαμε κάποια προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Erasmus for Young Enterpreneurs)
Εργαστήκαμε σε μικρά ζυθοποιεία στο εξωτερικό (Ολλανδία και Αγγλία) και στη συνέχεια επιστρέψαμε στην Ελλάδα, προκειμένου να ξεκινήσουμε να υλοποιούμε το όνειρό μας. Σε όλο αυτό το διάστημα της ζύμωσης της ιδέας, καθένας από εμάς περιπλανήθηκε σε διαφορετικά μονοπάτια, απέκτησε ποικίλες εμπειρίες και ο συνδυασμός όλων αυτών είναι το αποτέλεσμα της Μικροζυθοποιίας Θεσσαλονίκης και της Άλη».
Το στήσιμο:
«Το στήσιμο της εγκατάστασης χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ, μέσω του προγράμματος «Ενίσχυση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς Μεταποίησης, Τουρισμού, Εμπορίου-Υπηρεσιών στο
πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013», με επιχορήγηση γύρω στις 80.000€. Το κόστος της συνολικής επένδυσης ανέρχεται στις 200.000€.

Δυσκολίες στην Ελλάδα της κρίσης:
«Στην Ελλάδα δυστυχώς το επιχειρείν είναι μία έννοια μάλλον κακή! Μάλλον θεωρείται παραβατικό να θέλει κάποιος να προκόψει στον τόπο του.
Συναντήσαμε και συναντάμε πολλά προβλήματα και τρικλοποδιές καθημερινά, αλλά ήμασταν προετοιμασμένοι από την αρχή, οπότε προσπαθούμε κάθε φορά να τα αντιμετωπίσουμε και να επικεντρωθούμε στην παραγωγή μας και στο προϊόν μας».
Eπιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας:
Πιστεύουμε πως οι μικρές ζυθοποιίες πρέπει να έχουν τοπικό κατά κύριο λόγο χαρακτήρα και θεωρούμε πως η πόλη μας μπορεί να υποστηρίξει και να συντηρήσει ένα τέτοιο εγχείρημα. Βάσει αυτής της λογικής, έχουμε επικεντρωθεί αρχικά στην ανάπτυξή και εδραίωσή μας στη Θεσσαλονίκη. Είναι πολύ ωραίο κάθε περιοχή να έχει τα δικά της προϊόντα που την διαφοροποιούν και έτσι θέλουμε να είναι και για την Άλη, να είναι η μπύρα της Θεσσαλονίκης.
Βέβαια, μετά από έναν χρόνο παρουσίας της Άλη στην αγορά, η απήχηση είναι μεγάλη και έτσι τα σημεία πώλησης έχουν εξαπλωθεί στους γύρω νομούς αλλά και στην Αθήνα. Όλη βέβαια η ανάπτυξη γίνεται με σταθερά και μικρά βήματα και πάντα με επιλογή αξιόπιστων συνεργατών».
Η διαφορά σας:
Η μπύρα Άλη, ανεξάρτητα από τον τύπο της, είναι πάντα απαστερίωτη και αφιλτράριστη.
Η παραγωγή σας:
Η παραγωγή μας έχει μία δυναμικότητα 8 τόνων ανά μήνα και αυτήν τη στιγμή μοιράζεται στις δύο σταθερές μας συνταγές Άλη Weiss & Άλη ΙPA.